گردهمایی انتخاباتی ترامپ در مینه‌سوتا، ایالتی که بیش‌از ۵۰ سال از جمهوری‌خواهان حمایت نکرده است

ترامپ بیش از یک ساعت‌ و نیم در جمع مردمی که خواستار اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا بودند، صحبت کرد

در حالی که مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا به مرحله حساس ۱۰۰ روز پایانی نزدیک می‌شود، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه و معاون جوانش، جی‌دی ونس، روز شنبه به مینه‌سوتا رفتند. آن‌ها در حالی طرفدارانشان را در مینه‌سوتا گرد هم جمع کردند که این ایالت از سال ۱۹۷۲ تاکنون از هیچ‌کدام از نامزدهای جمهوری‌خواه برای ورود به کاخ سفید حمایت نکرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تجمع طرفداران ترامپ در سنت‌کلود مینه‌سوتا به نشانه‌ای از موفقیت کارزار انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان تعبیر می‌شود، آن هم در شرایطی که جو بایدن از رقابت کنار کشیده است و کامالا هریس باید برای جلب اعتماد رای‌دهندگان دموکرات تلاشی مضاعفی نشان دهد.

دونالد ترامپ که سال ۲۰۱۶ در میشیگان و ویسکانسین هم برنده بود اما چهار سال بعد پیروزی در این ایالت‌ها را از دست داد، اکنون به طور فزاینده‌ای متوجه مینه‌سوتا شده است و به نظر می‌رسد می‌خواهد بیش از هر چیز بر مینه‌سوتا و ایالت‌های دیگری که سال‌ها است پایگاه رای دموکرات‌ها محسوب می‌شوند، تمرکز کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به باور برخی کارشناسان، تجمع رای‌دهندگان در مینه‌سوتا که در حمایت از ترامپ گرد آمده بودند، می‌تواند زنگ خطری برای کامالا هریس دموکرات باشد. اگرچه هریس هنوز به عنوان نامزد رسمی حزب دموکرات معرفی نشده، در تلاش است آرای جو بایدن را به سبد خودش سرازیر کند. به همین دلیل احتمالا مجبور خواهد شد به ایالت‌هایی که ممکن است به سمت ترامپ چرخش کنند، منابع بیشتری اختصاص دهد.

 ترامپ که بر حفظ حمایت در ایالت‌های طرفدار جمهوری‌خواهان تمرکز کرده، با حضور در مکان‌هایی که می‌تواند برای هریس خطرناک باشند، می‌تواند میدان‌های نبرد سنتی میان دو حزب را تحت تاثیر قرار دهد.

نامزد جمهوری‌خواهان در جمع مردمی که تابلوهایی با خواسته اخراج مهاجران غیرقانونی در دست داشتند، بیش از یک ساعت و نیم صحبت کرد. او مانند سخنرانی‌های گذشته‌اش، از عملکرد کامالا هریس و روند روزافزون مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده و افزایش جرم و جنایت در دوران بایدن انتقاد کرد.

ترامپ روز شنبه در تجمع مینه‌سوتا کامالا هریس را «لیبرال دیوانه» خواند و افزود: «نابودی مرگبار مرزهای آمریکا به دست کامالا هریس مصداق ردصلاحیت او برای ریاست‌جمهوری است.» او همچنین هریس را در موضوع سقط جنین، یک «رادیکال مطلق» نامید.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش، کامالا هریس را به دلیل پستی که سال ۲۰۲۰ پس از مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس منتشر کرد، به باد انتقاد گرفت. هریس در آن زمان در رسانه‌های اجتماعی مردم را تشویق کرده بود تا با کمک مالی به صندوق آزادی مینه‌سوتا، به معترضان کمک کنند.

اگرچه هریس خود به آن صندوق کمک نکرد، پست او در توییتر از جمله توییت‌های افراد مشهور و سرشناس بود که به سرازیر شدن کمک‌های مالی کمک کرد. در آن زمان ۳۴ میلیون دلار برای صندوق جمع‌آوری وثیقه آزادی معترضان تامین شد اما پس از آن، هزینه کمی برای نجات آن‌ها اختصاص یافت.

پیش از ترامپ، معاونش، جی‌دی ونس، هم سخنرانی پرشوری ایراد کرد و به موضوعاتی پرداخت که به‌عنوان نقطه قوت پایگاه جمهوری‌خواهان شناخته می‌شوند. در گفته‌های ونس بر امنیت مرزهای ایالات متحده و مکزیک و لزوم اقدام برای کاهش میزان جرم و جنایت تاکید شد.

گردهمایی روز شنبه در مرکز ملی هاکی هرب بروکس، یک میدان هاکی با بیش از  پنج هزار صندلی، برگزار شد. ترامپ پس از جان به‌در بردن از سوءقصد در روز سیزدهم ژوییه در پنسیلوانیا، تاکنون تنها در مکان‌های سرپوشیده برنامه انتخاباتی برگزار کرده است، اما روز شنبه در پستی در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که برای سخنرانی‌ در فضای باز هم برنامه‌ریزی می‌کند و افزود که سرویس مخفی موافقت کرده است سطح حفاظت از او را به‌ میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش دهد.

بیشتر از جهان